In 2009 is er in de media veel aandacht besteed aan Social Media, niet geheel onterecht naar mijn mening.
De Social Media mogelijkheden zijn namelijk eindeloos, inzichtelijk en zeer nuttig voor iedereen die als hoofddoelstelling heeft om het haar gasten naar hun zin te maken.

Eén van de instrumenten die beschikbaar is sinds Social Media is Twitter.
Veel over gesproken in 2009, de ene is fan, de andere is tegen, de andere snapt het niet.
Een paar feiten:
– Twitter is gratis
– Twitter heeft potentieel een groot bereik
– Twitter is de snelste zoekmachine ter wereld
– Twitter werkt simpel

Hoe kan het werken voor de Hospitality & Gastronomie branche?
– Luister naar je (toekomstige) gasten
– Vertel je (toekomstige) gasten wat er in en om je locatie gaande is
– Vertel je (toekomstige) gasten over speciale aanbiedingen
– Vraag je (toekomstige) gasten wat hun verwachtingen zijn
– Verhoog de responstijd van je Sales team door per direct antwoorden te geven
– Verhoog de service van je Front Office team door o.a. een snelle klachtenafhandeling
– Verbreed de communicatiemogelijkheden van je Marketing & Communicatie team

Naast Twitter zijn er ook nog andere Social Media, denk hierbij aan:
Facebook, Hyves, YouTube, LinkedIN, Flickr, MeinVZ, Slideshare etc.

Deze Social Media hebben allen het volgende gemeen;
het maakt het mogelijk om jezelf te profileren, te luisteren naar je (toekomstige) gasten en inschrijving is gratis.

Eén nadeel is dat je tijd moet investeren, maar dit valt in het niet bij de vele voordelen.

Mocht je meer informatie willen m.b.t. de kracht van Social Media en de mogelijkheden voor jouw hotel, restaurant, club of evenementenlocatie? Ga dan de dialoog aan met ondergetekende.

Met vriendelijke groet,

Alex Matatula
NoLinea Marketing