Zoals de titel al doet vermoeden gaat deze blogpost over de “succesformules” van tegenwoordig.

Allen maken zij handig gebruik van het Internet & Social Media. En daarnaast gebruiken zij met name het element “prijs”, en dan met de focus op een zeer lage prijs, vaak minder dan de helft. Soms zelfs onder de kostprijs.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

AFNEMERS
Dit is zeer gunstig voor ons als consument. Wel vraag ik mij af wat dit doet met jullie perceptie. Het ene moment betaal je bijvoorbeeld voor een hotelovernachting €14,- en het andere moment betaal je €129,-. En dan natuurlijk wel in hetzelfde hotel.

Welk gevoelens maakt dit bij je los?

  • Gevoel van overwinning (het is je gelukt om een fikse korting te regelen)
  • Gevoel van geluk (heerlijk dat je voor zo’n bedrag een dergelijke beleving kan hebben)
  • Gevoel dat je normaal gesproken te veel betaald (waarom betaal je normaal gesproken dan zo veel)
  • Gevoel dat … (zelf in te vullen)

AANBIEDERS
Aan de andere zijde heb je natuurlijk de aanbieders, de hotels (en vele andere bedrijven). Bij mij rijzen er dan direct de volgende vragen, namelijk:

  • Hoe zien jullie deze ontwikkeling?
  • Kennen jullie de verschillende mogelijkheden?
  • Gebruiken jullie deze mogelijkheden?
  • Gebruiken jullie deze mogelijkheden naast elkaar en tegelijkertijd?
  • Met welk doel gebruiken jullie deze mogelijkheden?
  • Wat is jullie ervaring met deze mogelijkheden?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

CONCLUSIE
Naar mijn mening zijn deze mogelijkheden zeer geschikt voor de volgende doelstellingen, namelijk:

  • Vergroten naamsbekendheid
  • Vergroten gastenbestand
  • Profilering onder nieuwe doelgroepen

Verder denk ik dat het verstandig is om heel duidelijk te bepalen voor welke doelstellingen je deze middelen gaat inzetten.
Dat je hierbij een duidelijke tijdslimiet hanteert en je simultaan start met het opbouwen van je eigen community, zodat de afhankelijkheid van deze partijen minder groot is.

Stunten op prijs kan goed voor je werken, maar je moet ook goed de mogelijke consequenties overdenken.

JULLIE MENING
Zoals aangegeven ben ik erg benieuwd naar jullie meningen m.b.t. de volgende websites: Groupon, LivingSocial, Hotelkamerveiling.nl, Vakantieveilingen.nl etc.

SHARING IS CARING
Wil je deze blogpost delen met je netwerk, kies dan hieronder jouw medium.