Wie verdient dit jaar de Dutch Hotel Award?
De 3 finalisten zijn bekend gemaakt en 2 daarvan hebben mij persoonlijk benaderd om hun promotiecampagne te ondersteunen.

De opdracht welke zij hebben meegekregen is om via Social Media campagne te voeren.
Doelstelling: Bekendmaking nominatie Dutch Hotel Award 2011
Thema: Self Service

Ten eerste is dit het Townhouse Hotel, te Maastricht.

Dit hotel heeft een actiesite gebouwd waarop een filmpje klaar staat. In dit filmpje vertelt chefkok Hans van Wolde (restaurant Beluga) over een wedstrijd waarbij soep centraal staat. Door deelname aan de wedstrijd maak je kans op een volledig verzorgd weekend inclusief ontbijt, soep (uiteraard) en een leen-Townhouse-auto voor dat weekend. De actiesite vind je door op deze link http://www.self-service-soep.nl te klikken.

Ben jij helemaal fan van het Townhouse Hotel, te Maastricht?
TWITTER
Gebruik dan in je communicatie via Twitter de hashtags: #isoep #thdm en #DHA2011.
Daarnaast is vragen om een Retweet (Please RT) natuurlijk ook altijd goed.
FACEBOOK
Op de Facebook Page (www.facebook.com/townhousehotels) is een actietab beschikbaar, waarmee je de volledige actie kan “Liken”, vervolgens de filmpjes & foto’s kunt bekijken en door kunt klikken naar de actiesite.

Hotel CASA 400
Het tweede hotel is het nieuwe Hotel Casa 400, te Amsterdam. Dit hotel combineert succesvol een studentenflat met een volwaardig hotel.
Daarnaast zijn zij dit jaar meerdere malen in de pers genoemd en geroemd om hun inzet van Social Media.

Hotel Casa 400 heeft verschillende filmpjes gemaakt, elk met zijn eigen boodschap, zeker de moeite waard om even te bekijken.

Uitleg campagne door Hans Vugts GM Hotel Casa 400
http://www.youtube.com/watch?v=R6dVDgqNYRM

Filmpje gemaakt door het commerciële team van Hotel Casa 400
http://www.youtube.com/watch?v=KDsPxY0b_Uw&feature=related

Presentatie van het gehele team
http://youtu.be/pnBAv5x5pQg

Voor een volledig overzicht van de verschillende filmpjes kun je op onderstaande link klikken, deze linkt naar hun YouTube Kanaal
http://bit.ly/bFwjdu

Wat het derde hotel heeft gedaan is voor mij een mysterie, ik heb helaas nog niets voorbij zien komen.
De naam van het hotel is het Postillion Hotel, te Bunnik.

CONCLUSIES
Beide hotels hebben gebruik gemaakt van:
– Video content
– Twitter
– Facebook
– Linkedin

Ik geef het Townhouse Hotel, te Maastricht de meeste kans, zij hebben een interactief spelelement toegevoegd.
Verder vertellen zij minder over zichzelf en draait het meer om de gast.

Ik ben benieuwd op wie jij zult gaan stemmen.
Hieronder kun jij je stem laten horen.